Technologie výroby lyží K2

BIOFLEX JÁDRO
Pevné a stabilní pod vázáním se shovívavostí a lehkostí ve špičce a patě. Díky spolupráci s Alliance teamem byla vyrobena naše speciální řada dámských lyží s použitím Bioflex jádra. Toto jádro je výlučně používáno pro sérii T:Nine. Kombinace dvou zřetelně odlišných dřevin, jedle a smrku, poskytuje mix stability se shovívavostí v naší dámské lyži. Nejsou to jenom odlišné vrstvy dřeva, ale kompletně odlišná jádra splynutá dohromady ve špičce a patě. Smrk je lehké, měkké dřevo, které je použito v mezní oblasti špičky a paty. Jedle je více pevné, hutné dřevo a je použito pod vázáním. Smrk umožňuje snadné točení a celkovou snadnou ovladatelnost, pro kterou jsou T:Nine lyže známé. Jedle pod vázáním umožňuje nový stupeň spolehlivosti, kontroly, předvídatelnosti a stability. Jádro pro rok 2008/09 začleňuje vlákna bambusu, která vedou dolů k centru kompletního jádra pro zvýšení tuhosti.

Krása Bioflex jádra spočívá v jeho lehké váze, díky čemuž jsou lyže snadno manévrovatelné a méně náročné než pánská lyže. Bioflex jádro může být také doladěno tak, aby vyhovovalo vysoké výkonnosti pro náročné lyžařky. Tough Luv a First Luv mají obě Bioflex jádro, ale flexibilita a výkonnost jsou dramaticky odlišné.

FORWARD SHIFTED SIDECUT

Všechny modely T:Nine jsou konstruovány s posunutým krojením a středem lyže dopředu o 2cm oproti standardnímu montážnímu bodu pro muže. To vyhovuje anatomickému faktu, že žena nemá takovou silovou vybavenost jako muž. Díky posunutí středu vpřed, je posunuto i místo síly do optimálního místa pro každou průměrnou ženu. To umožňuje větší kontrolu a snadné otáčení.

DÁMSKÁ SPECIFICKÁ KONSTRUKCE MOD
Tvar MOD konstrukce je vyřezán tak, aby tlumil vibrace v lyži a tím zaručil klidnější jízdu. Jak u pánských, tak u dámských lyží je MOD zesílen směrem ke středu lyže tak, aby izoloval lyžaře od vibrací a je zúžený směrem do špičky a paty tak, aby minimalizoval váhu a lyže byla snadno ovladatelná. Optimální místo a hustota hmoty je rozdílná u pánských a dámských lyží, proto jsme představili rozdílné tvary MOD pro řadu T:Nine. Estetický vzhled tvaru MOD je také přizpůsobený vzhledu lyží.

DÁMSKÝ SPECIFICKÝ MOD MONIC
Ačkoli je místo pro tuto cílenou tlumící hmotu shodné pro pánský i dámský model, použité množství hmoty je u těchto dvou řad lyží jiné. Skrz rozsáhlé testy se členkami Alliance teamu jsme nalezli optimální MOD Monic, který má u kolekce T:Nine 15 gramů oproti pánským modelům, kde je váha MOD Monic 25 gramů. Dámský Mod Monic je designován tak, aby vyhověl designu dámských lyží a přitom neubral nic na funkčnosti.

SYSTÉM K2/M1
Výkonný systém K2 lyže/Marker vázání
Systém vázání vyvinutý exklusivně pro lyže T9 Aliance. Plovoucí špička a pevná pata M1 systému zajišťuje rychlost a dokonalost při sebenáročnějším výkonu. Uchycení tohoto systému do lyže je zhruba o 30% širší než mají jiné systémy vázání. U tradičních užších systému je síla přenášená z boty na lyži více koncentrovaná do středu lyže, což v praxi velmi ztěžuje její přenos a rozložení do celé její délky. Se širším systémem uchycení M1 je to mnohem snazší, rychlejší a zvláště širší lyže působí tak hbitějším, čilejším dojmem.

SYSTÉM K2/M2
Výkonný systém K2 lyže/podložka/Marker vázání
K2/M2 je poslední systém pro lyže / desku / vázání konstruován pro výkon a zábavu. Využívá plovoucí špičku a pevnou patu k vytvoření větší síly, preciznosti a rychlosti pod vázáním. Úhledný design K2/M2 systému je vždy sklouben s designem každé lyže.

TWIN TIP SIDECUTS
Odlišná než jakákoli jiná lyže. Tyto twin tip produkty jsou konstruovány pro jízdu jak popředu tak pozadu. Trend v ježdění pozadu pokračuje a tím i požadavky na produkty, které budou mít stejnou výkonnost při jízdě v obou směrech. K2 vynalezlo unikátní zúžení úhlu, které pomáhá zvýšit obousměrný výkon.

STANDARDNÍ ZÚŽENÍ: mírně širší špička než pata zvyšuje výkonnost a pomáhá optimalizovat jízdu popředu. To znamená, že lyže zahajuje snadněji při jízdě vpřed. Použito na nových obSETHed.

OBOUSMĚRNÉ ZÚŽENÍ: špička je pořád širší než pata, ale rozdíl mezi nimi je menší než u běžných lyží. To umožňuje lyži výjimečně fungovat při jízdě popředu, ale zároveň dovoluje jízdu pozadu. Toto zúžení dovoluje lyžaři lepší a plynulejší přechod na jízdu pozadu, která je více výkonnostně podobná jízdě vpřed. Použito na nových Kung Fujas.

SYMETRICKÉ ZÚŽENÍ: stejně široká špička jako pata způsobuje nulový úhel zúžení. Taková lyže je konstruována pro stejné jízdní vlastnosti jak při jízdě popředu, tak pozadu. K maximalizaci výkonu těchto lyží je doporučován montážní bod absolutně ve středu lyže. Použito na nových Disorderly.

TIP AND TAIL PLATES AND RIVETS
K2 představila již před 6 lety nýty na špičkách a patách v řadě Factory. Nýty byly vyvinuty jako výztuha a ochrana pro špičku a patu. Ačkoli je funkčnost stále základním záměrem, K2 vyvinula nové nýty v destičkách, které stále vyztužují lyži, ale přitom vypadají velmi dobře esteticky.

3.5 MM EDGES
Mnohé lyže z naší série Factory jsou vyráběny se silnějšími a odolnějšími kovovými hranami, aby prodloužily životnost lyží. Normální tloušťka hran je okolo 2.5 mm, zatímco u lyží z Factory série se používá 3.5 mm. Silnější hrana je odolnější nárazům, broušení a prasknutí.

SIDEWALL CONSTRUCTION
Na rozdíl od Cap konstrukce je obsah sidewall lyže chráněný a zatavený ve svislém materiálu po celém jejím obvodu a je oddělený a odlišný od horního materiálu. Sidewall materiál je umístěn přímo přes hrany pro dodatečnou výztuhu a podporu. Tento typ konstrukce inklinuje k preciznějšímu přenosu síly.

ABS Sidewalls
ABS je plastový materiál použitý v konstrukci Sidewall, který v první řadě chrání vnitřní vrstvu jádra. K2 používá ABS pro její hustotu, která pomáhá v přímém přenosu síly a dělá lyže velmi trvanlivé a odolné proti vlhku.

ABS/Urethane hybrid Sidewalls
Tato konstrukce hran používá měkčí uretanové měřítko tvrdosti pro absorpci nárazů dopadu, které se tím snižují. Uretan je použit pod vázáním k absorbování nárazů, zatímco ABS je používáno směrem ke špičce a patě k maximalizaci výkonnosti a kontroly.

Transparent Sidewalls
Tento materiál hran je alternativou standardních ABS hran používaných na mnohých našich modelech. Je o něco méně hustý než ABS materiál, ale se stejnými charakteristikami, které nabízejí obrovskou směs shovívavosti a výkonnosti s velmi unikátním vzhledem.

 

DOPORUČENÝ MONTÁŽNÍ BOD FACTORY TEAMEM
V dnešní době si twin tip lyžaři obvykle montují vázání na lyže více vpředu než je běžný montážní bod pro all-mountain lyže. Hlavní výhodou posunutí montážního bodu vpřed je zvýšení kontroly při jízdě a dopadu pozadu a udržení balance ve vzduchu a na railech. Díky tomu mají všechny modely ze série Factory montážní stupnici na hraně. Tam je označena tradiční lyže a od ní běží stupnice až do 7.5cm vpřed. Pro sezónu 2008/09 také K2 přidalo doporučený montážní bod pro každou lyži, kde si K2 myslí, že to bude nejlepší pro dosažení výkonnosti, pro kterou byla každá z nich konstruována. Níže je základní průvodce jak namontovat tyto lyže. Pokud jste lyže ještě nikdy nemontovali, tak bude nejlepší to přenechat odborníkům v servisu.

0 – 2 cm dopředu: All-mountain. Pokud plánujete lyžovat více mimo park a zejména popředu, potřebujete lyži, která se bude chovat podobně jako tradiční lyže. Takže buď zůstaňte na tradičním montážním bodu nebo mírně vpřed.

3 – 5 cm dopředu: 50% All-mountain, 50% Park. Pokud budete montovat za 3 cm, ztratíte trošku z tradičního pocitu délky před vázáním, ale s delší patou budete schopni kontrolovat více lyži ve vzduchu a při jízdě pozadu. Seth Morrison montuje obě jeho nové obSETHed a HellBent 5 cm vpřed.

6 – 7.5 cm dopředu: Jestliže jste si zakoupili lyže pouze na jízdu v parku nebo na jízdu pozadu v prašanu nebo na backcountry, potom doporučujeme posunout montážní bod až o tolik dopředu. Zatímco obětujete jízdu popředu a stabilitu, zlepšíte jízdu pozadu, stabilitu při dopadu a balanc ve vzduchu. Od 6 cm do 7.5 cm dopředu si montují lyže Chris Benchetler, Andy Mahre a Pep Fujas.

ROCKER DESIGN
Tato konstrukce je ovlivněna výrobou surfů, ale funkčně nám svět surfů pouze otevřel oči. Víme, jak vyrobit něco, co bude obousměrně plout ve sněhu. Rocker design usnadňuje schopnost lyže se zvednout a letět po terénu, když lyžujete v hlubokém sněhu a dopad do hlubokého sněhu popředu i pozadu. Je zde mnoho charakteristik této nové technologie, ale my jsme definovali naše tři specifika:

1. místo nebo místa na lyži, kde je rocker umístěn, špička a pata nebo pouze špička.
2. hodnota zdvihu nad sněhem, když je lyže na rovném terénu. Měřeno v milimetrech.
3. délka skluznice, jež je v kontatku se sněhem, když je lyže na rovném povrchu. Měřeno v centimetrech.

Model HellBent může být tedy charakterizován jako špička a pata 40/40 Rocker. Je zde 40 mm vzdálenosti mezi špičkami a patami, když dáte oba půl-páry k sobě. Ohyb je rozšířen o 40 cm od tradičního kontaktního místa. (FCP a ACP) na druhou stranu obSETHed má více uvolněnou špičku a patu 15/20 Rocker. Špičky i paty mají od sebe vzdálenost 15mm zatímco ohyb je rozšířen na 20cm od kontaktního místa špičky a paty.

CENTRUMSPORTU.CZ partneři